lördag 15 januari 2011

Abstinensbehandling

Idag har jag stillat min abstinens, jag har fått fara på min älskade tygmarknad igen. Och någon gång ska jag komma ihåg att ta med mig kameran ocksåså jag kan visa hur underbart det är!

Med mig hade jag en ny bekantskap, min sambos kollegas fru, som dessutom gärna ville beställa både det ena och det andra i sömnadsväg, vilketkändes ändå mer inspirerande!

Här är några av dagens fynd. Min sambo tycker jag ska öppna en tygaffär, men jag skulle nog ha svårt att skilja mig från mina tyger. Eller vad tycker ni? Skulle det finnas ett intresse för exempelvis dessa tyger?


är dom inte fina dessa japaner?

tänkte göra sittdynor till den röda vagnen. Jag längtar redan!

fina tranor

blekrosa tyg tryckt i Japan. Jättemysigt tyg

svårt att få rätt färg på detta mörk-lila-murriga tyget i grov bomull.



dubbelt upp i äppel päppel!

2 kommentarer:

  1. Så mycket vackert, jag är också tygälskare kan aldrig få för mycket av retrotyger.

    SvaraRadera