lördag 12 januari 2013

Tips till Alma - diamantinsnitt

Jag - liksom många andra just nu hakar på senaste Facebook-plagget, nämligen den söta Almablusen från Sewaholic.

Jag har precis börjat med min och valt att sy den i ett av mina nya tyger jag köpte igår. Jag måste erkänna att diamantinsnitten fram och bak är lite knepiga att dels markera, men sen ska man se vars markeringarna går.

Mitt bästa tips är att rita ut markeringar vars du har start, stopp och brytningspunkten. Gör detta med en rak linje.

Det ska bli kul att se vad många Almor det kommer att dyka upp på bloggarna runtom framöver.





2 kommentarer:

  1. Gott Nytt Ar! Hoppas att det nya aret har startat fint för dig och din familj. Ville fraga när du tÄnker öppna tyg butiken igen?

    Elisabet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Elisabet!
      Butiken har iaf varit öppen, men nu i helgen fick jag för mig att uppdatera versionen, vilket var svårare än vad min man trodde. (inte en chans att jag gör det själv. ;) ) Men snart så.

      Tack för att du väntar. Jag har ju många fina nya tyger för dig att titta på. :)
      /Agneta

      Radera