måndag 1 juli 2013

Sommargul Hollyburn

Breakfast at Starbucks - where else?

Solen bländar - kjolen bländar

Prövar skuggan, men uppkommande Sverigeresan lär nog ge svalka så det räcker och blir över.

Fållad med horsehair braid, det märks lite skillnad faktiskt, kjolen har mer volym än vanligt. Intressant!

Tyg: bomullstyg som tidigare såldes i butiken men jag blev lite trött på att ingen ville köpa detta soliga tyg så jag roffade åt mig resten själv! (och helt plötsligt ville många köpa detta tyg - är det inte typiskt? oh well. lesson learned...)

Mönster: Hollyburn från Sewaholic

Ändringar: från förra Hollyburn jag sydde så hade jag nu ett osynligt blixtlås. Mycket snyggare! Blixtlås isättningen enligt mönstret var riktigt fult må jag då säga. Bättre att lägga ner den extra tiden på att få det "rätt" och snyggt, istället för att det ska gå enkelt och fult. 

Till nästa gång: nästa gång får det nog bli en vinterkjol och då ska jag pröva den längre varianten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar