torsdag 13 februari 2014

Det här med sexkanter...

Egentligen gillar jag fyra kanter, men ett lapptäcke av hexagoner är en gammal dröm. Tänk va mysigt att lägga hela ditt hjärta och själ i ett lapptäcke? Något att sitta och sy för hand, i tv-soffan, på semestern, i bilen.

Men faktum är att jag är alldeles för otålig (nog för att jag har massor av årslånga projekt igång som det är), men den romantiska bilden av hexagoner är nog inget jag kan ta upp just nu. Dels stress över allt som ska göras, och vänta nu - i bilen?! Då kommer jag ju bara att spy! Semester? Nä, inte än på ett tag. Dessutom var det det här med stressen, en stress att få det hemtrevligt, att sy ett fodral till madrassen på köksbänken (en madrass jag inte ens har beställt!), så det får nog gå lite snabbare än en "årslång romantisk dröm..."

Men, sen jag sket i alla regler om att "hexagoner kan man bara sy för hand", och körde med maskinen i alla fall, så har det gått mycket fortare. Vi får väl se om hemmet är trevligt nog på tisdag då det är dags för svärmoderlig inspektion...




Work in progress...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar