torsdag 5 maj 2016

Återbruk av herrskjorta

Egentligen är jag ganska dålig på att återbruka, jag hade gärna varit bättre på det - men ärligt talat har jag så himla mycket tyger som bara ligger. Men denna skjorta räddade jag för ett par år sedan (dålig på återbruk men bra på ufo! alltid nånting) då jag rensade i garderoberna.

Det fick bli ett par haremsbyxor till mellansonen. Jag gillar verkligen återbrukandet av herrskjortor då den fina knappraden är kvar, och efter inspiration i Vi Sytokiga på FB fick det bli så här. Lite googling gav mig en bra start på mönster. Jag fick förstora det lite grann då min son är äldre, (mönstret är 18 månader till 4 år).

Sonen är nöjd, funkar att lära sig åka skateboard i.

Men tyvärr tyvärr, 3 veckor senare och byxorna har gått sönder i grenen. 3 av 4 byxor har gått sönder på samma sätt! Lite längre hade man ju hoppats att dom skulle hålla. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar