onsdag 9 november 2011

Aftonväska


Som jag sa i mitt tidigare inlägg om den m-formade metallbågen så skulle det vara snyggt att göra en aftonväska. Sagt och gjort. Detta tyg hade jag i min samling med kinesiska brokadtyger. Så snyggt så fint och så vackert sidentyg är det! Fodringen är vanlig silkestyg (polyester). Jag må då säga, det är en glädje att få sy i sånna fina tyger - varför gör man inte det oftare?

Tror jag ska lägga ut denna för försäljning.... Vad tror du? Kan det va nåt att ha till jul och nyår? :) Eller som brudväska? Den är ju faktiskt turkosblå så det skulle kunna passa som "nånting blått..."

Eller vill du kanske sy en själv? Just nu och fram till jul i alla fall slänger jag med mönster vid köp av denna m-formade metallbåge 18 cm bred.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar