fredag 21 oktober 2011

Äntligen har det hänt nåt...

Sakta men säkert kommer jag uppåt och framåt! Den senaste tiden har jag sytt närmare 20 stycken telefonfodral, varav jag idag skickat 11 stycken till käraste Norrland!

Och i afton virkade jag äntligen en liten börs som jag sagt så länge till mig själv att jag borde göra. Till denna har jag använt mig av den minsta av metallbågarna, nämligen 5 cm. Det kan vara lite knepigt att sy till sånna pluttiga bågar, fast det går såklart, men att virka är ju helt perfekt! Jag hade hittat ett mönsterliknande grej, men tappade bort mig rätt fort så sen blev det hitte-på längs hela vägen, och nej, det är ju inte så svårt. Virka bara två runda, eller som i detta fall, halvrunda plattor, virka ihop dom och sy sedan fast i bågen! Fort var det gjort. Perfekt liten myntbörs, som man kan matcha till sin handväska eller varför inte ge till ungarna så kan dom ha sina kronor i denna. :)


Men visst, lite tråkig blev den så jag tror jag blaffar på en av dom stickade blommorna jag köpte billigt på Pysselgatan.

Metallbågarna hittar du här, pris 16 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar