tisdag 18 oktober 2011

Gofika!


"Men herregud - betala för det där? Det kan jag ju göra själv! nästintill gratis dessutom. Jag behöver bara köpa 10 garnnystan, virknålar och sitta många kvällar i soffan så voilá!"

Känner du igen dig? Som pysslare så tror man att man kan göra allting själv! Och visst skulle man kunna göra en hel del, om man bara hade tiden som räckte till. För det är inte bara att virka en tårtbit, man måste ju leta efter mönster också, och ha allt material. Så nä, detta gofika har jag faktiskt beställt!

Dom till höger kommer från Helgas Pyssel, och dom till vänster kommer från Virkande Småbarnsmamman! Jag hade ju en tanke att skaffa en liten barnspis till ungarna + grönsaker och fika. Vi får väl se om jag sätter mig ner och virkar själv en vacker dag... tills dess får dom njuta av dessa gjorda av duktiga virkerskor! Tack till er båda!

3 kommentarer:

  1. Haha! Visst känner jag igen mig. Jag ska alltid göra allt själv, och herregud vilken tid det tar och vad mycket material man måste köpa och hjälp vilken tid det tar med mönsterletande :-) Smart av dig att beställa! Dessutom verkar det vanebildande att börja virka bakverk. Folk blir som besatta och kan inte sluta och det kan det ju vara skönt att slippa ;-)

    SvaraRadera
  2. *rodnar av hög igenkänningsfaktor*

    Visst slås man ofta av tanken att man kan själv. Jag brukar ha som stående utmaning till mig själv att faktiskt köpa sånt som jag likaväl kunde ha tillverkat på egen hand.

    Det går sådär :)

    SvaraRadera
  3. Visst är vi pinsamma? Men det är ett karaktärsdrag som går hos alla hantverkare tror jag. Och hur många klädesplagg och finurliga grejer har man inte köpt och betalat dyra pengar för, bara för att rita av och se på djupet hur det är tillverkat! *s*

    SvaraRadera