tisdag 26 juni 2012

Thurlow-byxor från Sewaholic!





Är ni redo för ett par snygga byxor från sötaste Sewaholic-bruden? Formpassande byxor med ett blixtlås fram, infällda fickor bak och utrymme för att lägga ut (eller ta in!) om rumpa och midja (precis som många finare byxor eller herrbyxor är konstruerade). Byxan är passad för att sitta något lägre än den naturliga midjan. Men man vill väl kanske inte gärna sy långbyxor mitt i sommarn - men då syr man shorts istället!


en fin och kul detalj inuti kontorsbyxan?
för att matcha med ränder och andra mönster får man räkna lite mer på tygåtgången


bak och fram på shortsen


Tygåtgång:
Långbyxa (A) stl   0     2      4      6       8      10      12      14      16
115 cm bredd      3 meter för samtliga storlekar
150 cm bredd      2.3 meter för samtliga storlekar
Linning               0.9 meter för samtliga storlekar

Shorts (B)
115 cm bredd      1.8 meter för samtliga storlekar
150 cm bredd      1.1 meter för samtliga storlekar
Linning                0.9 meter för samtliga storlekar

Sen var det det här med storlekarna också. Det är ju amerikanska storlekar. Men en grov "översättning" kan man säga att 16 motsvarar en 46'a o.s.v. Men bäst är att mäta på kroppen, samt att göra en toile (dvs. ett provplagg i t.ex. muslintyg).

Mönstret kan du köpa här och det kostar endast 129 kr


** alla bilder kommer från Sewaholic då jag inte hunnit med att sy egna shorts och byxor att visa upp. Men det kommer!

Passa på att beställa detta mönster, eller något annat ni suktat efter, för på fredagen den 29e juni stänger butiken för resten av sommaren! Den öppnar igen i slutet på augusti. 

2 kommentarer:

  1. Ville gÄrna köpa tyg innan du stÄnger igen för sommarlov, men jag väntar pa svar ifran dig om du har tyget som du sydde en bagväska till din svärmor till salu??TACK!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Ursäkta dröjsmålet, har varit fullt upp här sedan dom kom. :)
      Tyvärr är det inget tyg som jag har till salu. Däremot har jag små stuvbitar kvar av det som du kanske kan hitta på nåt av som jag skickar med. :)
      Har du förresten sett quiltpacken där har jag bl.a. ett paket med 5 asiatiska tyger något större än fat quarters. http://www.mrsbao.se/product.php?id_product=38

      Hälsningar Agneta

      Radera