tisdag 25 september 2012

Snart - på en bokhylla nära mig!

Vi har fashion illustration som en av kurserna på modeskolan, hade suttit bra med lite litteratur på engelska känner jag... även om jag rockar fett på kinesiska.
Vet inte riktigt vad jag förväntar mig från denna bok - men vem vill inte trycka sina egna tyger?
Hoppas hitta den perfekta passformen - även om jag tycker att kläder sitter bra, tror jag att dom kan sitta ännu bättre.
Lackar mot jul vettni - och Tildas jultomtar är ju bara för söta! Tycker om den lite lantliga och personliga stilen, just nu har vi varit stillös i 6 år (då vi bott i Taiwan) så vilken stil som helst hade jag kunnat acceptera, bara jag själv får välja den.
Den nya boken från Burdastyle! utkommer visserligen inte förrns den 28e december, men nu är den förhandsbokad i alla fall så när den dyker upp får jag nog en trevlig överraskning i brevlådan! :)
Den nya couture-boken av Claire B. Shaeffer
Man kan ju inte köpa den nya boken utan att ha den gamla boken.
Tygorigami
En bok som jag hoppas är väl värd sin vikt i guld! Full av tygprover. Låter det inte fantastiskt? *nördvarning*
Mera tygorigami och trollerier med tyg.



Känn hur min bokhylla bara andas ..... TYGNÖRD! :) Är det inte underbart? Vilken bok skulle du vilja ha?


*alla böcker är beställda från The Book Depository.

2 kommentarer:

  1. Den översta har jag :-)Böckerna som Claire Shaeffer har skrivit skulle jag kunna tänka mig att köpa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh! Är den bra? :) Hoppas verkligen att den lever upp till mina förväntningar och gör mig till en bättre skissare. :)

      Radera