tisdag 20 november 2012

Project Runway Sverige

Ja - det är en fullkomlig kopia på det amerikanska Project Runway, ända ut i fingerspetsarna, kommentarerna och stilen på kommentarerna är alltigenom desamma. Men men, sånt får man ta, dessutom är det deltagarna som är det intressanta i detta program - inte Sofie Fahrman. (spellcheck?)

Angående gårdagens avsnitt (jag som lever i framtiden får se allting på tv3 play's app, helt okej även fast det är en dag efteråt), som handlade om att skapa en front-row klänning till Sofie som ska gå på *surprise surprise* Guy Laroche modevisning i Paris.

Jag måste jag säga att jag blev väldigt glad när jag såg Björns klänning - äntligen åker han ut! Den efterföljande kritiken från domarna var en väldigt intressant stund må jag säga! Jag blev faktiskt väldigt stolt över Björn - trots att han knappt kan sy en fåll.


Mr chefdesigner för Guy Laroche (2a från höger) spyr galla över lilla Björn, som slår tillbaka och säger "Jag förstår inte Sofies klänning heller!" (anm. som kommer från just Guy Laroche). Men har han inte helt rätt? En ung kvinna, inte ens fyllda 30 vad jag har förstått, ska gå och klä sig i en silvrig panter-tanter-klänning??

Men en eloge ska svenska Project Ruway ha! Eftersnacket tycker jag är väldigt kul (förutom den där fula gubben som bara ska sitta där och vara ful och elak, som försöker slipa på sina elaka kommentarer i en halvtimma....ska man vara elak ska man vara det på riktigt utan att behöva fundera på saken). Tyvärr - har tv3 appen inte uppdaterat Eftersnacket sedan program 6, och via webben direkt funkar inte pga. sånna där restriktioner som verkar bli fler och fler varenda år (i början på web-tv's dagar var det inte så).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar