onsdag 17 augusti 2011

Jag är otrogen...


...med att virka!

Alla är vi där någon gång, på inspirationsbristens avgrund. Eller jag kan inte kalla det brist för inspiration heller - det är nästan tvärtom faktiskt. Det är så mycket som jag skulle vilja sy, vackra mei tais, söta klänningar, tuffa byxor till grabbarna, faktiskt shorts till gubben, och finklänningar till mig själv! Men... så är jag där, och förmår mig inte att starta.

Så därför tänker jag helt sonika plocka ner symaskinen från köksbordet ett tag! Så får den stå i hörnet och titta på när jag myser och latar mig i soffan, med en virknål och ett nystan.

Först ut, ett örhänge! Notera att jag säger bara ett, för det andra i paret har ännu inte påbörjats... Det får ta den tid det tar, och på tal om tid! En faslig tid tar det att virka något så smått...

Synd bara att det är så fint med örhängen! Och mina hål är så fula, därför monterade jag fast sånna skruvmojänger så man inte ska se det riktiga hålet i mitt öra.

Nästa vecka ska jag köpa mig en riktig virknål dock, en Clover som är mycket skönare och behagligare att hålla i än den lilla smala virknålen av metall. Japanska Clover har mycket fiffiga grejer vill jag lova! För enkelhetens skull länkar jag till den amerikanska versionen... Kolla in Kanzashi flower makers... aldrig varit lättare att göra origamiblommor i tyg.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar