fredag 3 januari 2014

Back to school

Så var det dags för skola igen! Den tredje kursen vad gällande Mönsterkonstruktion och Sömnad. Denna gången avhandlar vi ytterplagg.

Först ut är att rita eget mönster på en klassisk kavaj.

Idag har vi även övat på att sy en vanlig ytterficka. Närmare bestämt en dubbel passpoalficka med lock. Med noga räknade millimetrar hit och dit är det lätt att misslyckas, men när det blir bra så blir man glad. Det är riktigt kul att lära sig så på en så pass avancerad och detaljerad nivå.











Jag vet inte vad jag skulle gjort utan denna lärare som ger oss så bra instruktioner, hon både berättar, skriver/ritar och visar. I och med språket så är det klart att vissa saker missförstås - men, jag är inte den enda som gör fel ibland, även med kinesiska som modersmål kan ha problem. Roligast är när mina klasskamrater kommer till MIG och frågar "Hur var det nu vi skulle göra?"




Instruktioner för konstruktionen av kavajen som sys i 4 delar (med en söm mitt bak).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar