onsdag 6 april 2011

Solrosor i håret



Dessa har jag gjort för länge sedan och även bloggat om, men jag puffar för dom igen, söta virkade solrosor passar bra till sommaren. Ett par för 25 kr.

One pair of hair clips with crochet sunflowers. Really cute in the summer summer summer time!
100 NTD.

Block nr 2




This is my second block in the Subway quilt, originally posted as a quilt-along with Oh Fransson. With inspiration from the japanese subway lines. A beautiful quilt with 5x5 cm small squares! A lot of work but a lot of fun.


This is what block 1 and 2 look like together! It's not perfect fit but hey!! it's about a totalt of 1 600 pieces in this puzzle!

tisdag 5 april 2011

Vinnarna är...

Vinnare nr. 1 är Ann Simmeborn Fleischer. Grattis! Hör av dig till mig med adress och vilken av de två fodralen du vill ha.

Fodralet som blir kvar går istället till My som har den fina bloggen retrostuff! Grattis till dig med!

Den 3e deltagaren är Annica som har bloggen Lilla Anka design. Tyvärr blev det ingen vinst över till dig, men jag knåpar ihop ett tröstpris åt dig senare i veckan.

Ja, bara 3 deltagare som skramlade ihop 500 kr till Röda Korsets arbete i katastrofens Japan. Bra jobbat tycker jag! Och ser ni att jag har pimpat upp dom med en kinesisk knut och lite gamla fejkmynt. :)

These two pouches were the price in a lottery I had where one could buy tickets by contributing the Red Cross and their work in Japan after the big earthquake and tsunami March 11. (hence the inspiration from the japanese flag in the poches...)

Welcome to Mrs.Bao!

Nu har jag lite mer än ett halvår bloggat som Agata Ragata, men det har länge grott i bakhuvudet att jag vill ändra inriktning, jag vill byta namn, jag vill kunna dela bloggen med mina vänner varav de flesta inte är svenskar utan även taiwaneser, holländare, spanjorer, ungrare, amerikanare etc. Därav namnbytet som är "lättare" för icke-svenskar än Agata Ragata. Jag hoppas att alla mina tidigare bloggföljare under Agata Ragata fortsätter att följa mig som Mrs. Bao!

Varför Mrs.Bao? Bao är vårt officiella efternamn här i Taiwan.

Welcome all new and old friends from my old blog Agata Ragata, to my new blog Mrs.Bao. The idea of the blog is still the same, I sew and I blog. The reason I wanted a new blog is I wanted all my friends to be welcome reading my blog, and since most of my friends are international from all over the world, it's only fair I change my blog to something everyone can pronounce (even though Bao is our chinese last name).

söndag 3 april 2011

Block 1 på Subwaytäcket


Som sagt, det är väldigt små rutor det här. Det kommer att bli många timmars arbete med detta täcke! Men bara man tar block för block så tror jag att det kommer att kännas ganska bra - att man fortfarande har ångan uppe efter bara 1 block färdigställt är ett bra tecken. Undrar hur jag känner efter 15 block?!

Bästa rutan är bussen! Dom gula hawaiiflickorna är inte så pjåkiga dom heller, eller japanerna...

lördag 2 april 2011

Jag vill ha en liten geisha!


Jag vill ha!! vem sa det? Jo, jag själv. Hade jag bara haft stl. 92/98 (eller 2T) skulle jag inte ha tvekat en sekund. Klänningen hade varit min! Men nu får den istället gå vidare till en liten geisha för 350 riksdaler.

Jag har sett den här typen av klänningen på nätet för över ett år sedan, och blev kär redan då, men för nån vecka sedan fann jag inspirationen på riktigt och satte igång, bättre sent än aldrig. Det blir definitivt inte den sista kimonoklänningen jag gör heller för så fin som denna blev! Faktum är att just nu vill jag bara sy fina geishaklänningar.


Och på tal om geishor, du kommer väl ihåg välgörenhetslotteriet för att hjälpa det katastrofdrabbade Japan. Den 5e april dras 2 vinnare. Här kommer du direkt till tävlingen!

Köpa tyg - you like?

Du har väl inte missat att jag säljer tyg? Mycket japanska såsom Kokka tyger. Dom är så underbart vackra ju!

Jag tänkte köpa in så jag har en del hemma, och slipper ränna iväg på tygmarknaden var och varannan vecka (jag menar, visst är det kul att handla tyg men min lilla förtjänst blir ju uppäten av all taxi fram och tillbaka!).

Jag tänkte köpa in dessa tyger, så om det är någon nu som vill boka tyg så går det bra, antingen via bloggen eller mailen; angeolofsson@hotmail.com

Bäckeböljatyger/Seersucker från Kokka 95 kr/meter







Vanlig bomull
110 kr/meter


110 kr/meter

100 kr/meter

85 kr/meter