lördag 25 augusti 2012

Nya tyger i hus och hem

Det är skönt att vara tillbaka och kunna få shoppa i butiker som man känner igen, Stoff och Stil och Ohlssons i all ära, men nej tack. Jag föredrar min tygmarknad, lite större utbud och mångfald! Allt till ett bra pris.

Idag shoppade jag mycket med ett kjolmönster i åtanke som jag ännu inte inhandlat, samt Alma-blusen från Sewaholic!

Tänk er detta mönster i.....


 detta tyg... Blå/vitrandigt finare skjorttyg, kommer att bli jättesnygg i modell B med vit krage
I'm making the Almba blouse model B with this fabric.

och i detta tyg... Detta är "krinklat/crepe"-aktigt och har lite studs i, dvs. det är töjbart, så frågan är om man kanske skulle ta och göra en blus utan blixtlås i sidan - kanske gör en Pendrell helt och hållet?

samt i detta tyg... Den här är en solklar modell A utav Almablusen!
Det är för övrigt samma tyg men annan färg som jag gjorde min fina Crepeklänning i från Colette Patterns.
No questions about it - this is gonna be model A! 


Detta tyg är inte lämpat för blusar, däremot är detta tänkt att bli en kjol.

***

Och detta tyg kära vänner, är jag totalt förälskad i! Det är faktiskt ett laminerat tyg och jag planerar att sy en till Minorujacka av detta, så det blir en regnjacka! :) Kommer att bli helt fantastiskt snyggt. Jag är kär i detta tyg! 


Det är ett kanske att ta hem i butiken, är det intresse för 160 kr/meter?



***




Gulliga ugglor, lite grövre japanskt tyg. Tyget hittar du här.




 Japanskt tyg, stormönstrat, mer lila och inte fullt så randigt i verkligheten, passar bra till höstens blusar! Du hittar det här


Ny färg av det populära Hakkatyget! Det är lite grövre och passar bra till t.ex. väskor, även påfyllnad av svart hakkatyg.



***

I'm so very happy to be back in Taiwan! I love this country - and it's fabric shopping opportunities. Sure it was nice to see some different fabrics while in Sweden, but honestly - naw... didn't like it too much. I bought some new japanese print fabrics for my store, and also a new colour in the hakka pattern fabric. It's a little bit heavier than the other fabrics so it's very suitable for making bags etc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar