onsdag 1 augusti 2012

Månadens färg i Augusti är Pink Flambé


Om ni tyckte att juli var färgstark – då hoppar vi vidare till augusti för nu är det pink flambé som är framröstad som månadens färg! Den piggar onekligen upp allt i sin framfart! Detta är något för dig som tycker att din garderob är så tråkig med bara brunt, svart och grått. Detta är färgen du kan matcha med och göra accessoarer. Ser ni det framför er att det kan bli hur snyggt som helst? Den modige-galne-färgglade satsar på basplagg i pink flambé! Jag har ju fortfarande inte tillgång till mina symaskiner och galna tyglager, annars så tillhör jag nog kategori 2... Men än så länge får jag använda mig av vad semestern har att erbjuda!

Ju mer jag tänker på denna färg ju mer tycker jag om den. Dessutom tycker jag att den gör sig rätt bra med den blåturkosa färgen från juli månad. T.ex. ett par snygga shorts eller vad som helst i turkost men med passpoaler i pink flambé, eller tvärtom.

Men pink flambé? Visst låter det ”snyggt”, men ändå lite väl märkvärdigt för mångas smak. Kanske man kan säga chockrosa istället? Eller är magenta nära nog? Den kanske är mer rödlila i och för sig.
   Vad tycker du? Är det roligt att krångla till med speciella namn på färger eller är det bara krångligt och märkvärdigt? 


För att mera förstå vad pink flambé är för en färg, så titta gärna på mitt collage, eller gör ett eget vettja! (det är kul! bara googla på pink flambé inspiration eller något annat roligt) - eller föreställ er Medelhavets knallrosa Bougainvilla! Då snackar vi pink flambé. Men hittar du inte rätt kulör, så är det helt okej, lär inte jag heller göra alla gånger. Inspirationen är det viktiga här!


*om du hänger på så får du gärna låna bilden för att berätta för dina läsare vad du håller på med



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar