lördag 4 augusti 2012

Turkos tillbakablick och en liten redovisning


Jag är inte den snabbaste virkerskan, jag tycker att på virkgrupperna på Facebook virkar dom ihop en stor och fin ananassjal på ett par tre dagar, men det tog ju inte så kort tid för mig, närmare en månad tog det och då tycker jag ändå att jag fick sitta och virka dag ut och dag in varje kväll. Men det var det värt! tycker jag. Och ändå klär den inte mig lika bra som den gör den nya ägarinnan, som lämpligt nog valt att fylla år precis lagom till denna sjal blev klar.

Men nog hade jag trott att jag skulle få fler turkosa saker färdigt, jag som hade planerat så mycket med börsar, sidenblommor, örhängen och massor med disktrasor etc. Men disktrasor jo det fick jag till 2 stycken som ett slags övergångsmoment, turkost blandat med lite Pink Flambé. Som jag lustigt nog också redan gett bort, så det blev inte så mycket turkost till mig själv. Vi får väl se om det blir nåt mer Pink till mig...

Mönstret till Ananassjalen hittar ni här hos Garnomera
och mönstret till disktrasorna hittar ni bl.a. hos Drutten, den våffelvirkade ("rutiga", turkosa) disktrasa kommer jag inte ihåg vars den kom ifrån men det går nog bra att bara googla på disktrasa + våffelvirkning så dyker det nog upp nåt kul som passar er.


här hittade jag mig ett litet turkost hörn...


Ja, med betoning på liten så var detta min lilla turkosa redovisning - har du hittat på nåt turkost i sommar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar