torsdag 9 juni 2011

Senaste Cotton Friend i butik



Jag var i bokaffären häromdagen och hittade det nya numret av Cotton Friend, detta är den japanska utgåvan, först kommer den japanska och sen om några veckor kommer den kinesiska versionen, men för er som det kvittar om det är japanska eller kinesiska så kan jag bara säga att detta nummer är verkligen jättefint!


Mycket fina modeller, solhattar till stor och liten, kepsar, klänningar, kimonoskjorta till barnen, singoallablus, flera olika tygväskor. Detta nummer är verkligen väl värt pengarna.

Just nu önskar jag att jag hade mer tid till att sy! Speciellt när man bläddrar i böcker och tidningar under kafferasten (när båda barnen sover samtidigt, händer ungefär varannan vecka).

Jag lägger in Cotton Friend i butiken! Frakten på böcker och mönstermagasin brukar uppgå till 50 kr.

Solhattar och kepsar

Förkläden, väskor och hårband
Så här ser mönsterbeskrivningarna ut. Viss sömnadsvana krävs ju, men det gäller ju även om man köper en Burdatidning! :o

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar