lördag 25 februari 2012

Hur man till slut stärker virkade örhängen

Det är bra ibland att ta reda på hur man ska göra, innan man börjar.





Men som tur var hade jag många par virkade örhängen att stärka.

Jag började med att pensla med en limblandning, vatten och lim, men det var ju fel lim. Så nu vet ni det, använd inte superlim. (bara två par förstörda örhängen).

Sen tog jag vanligt skollim, penslade en sida, torka flera immar, vända, pensla lim igen. Funkar, men väldigt tidsödande.

Sen googlar man lite, hittar ett klipp på youtube. Så hittar man receptet. Lika delar skollim i en bytta. Dränk det du ska stärka, försök klämma ur överflödet och pinna fast det på ungarnas gummi-platta-puzzel-golv. Orkar jag vänta många timmar? Kanske åker hårtorken fram, för jag skulle verkligen behöva mina nålar.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar