onsdag 25 juli 2012

Tipsar om gratis mönster

Inläggen haglar inte direkt så här under semestern. Jag virkar vidare med min turkosa ananas-sjal, snart klar och sedan ska den blockas. Annars händer det inte så mycket. Efter 3 veckor i Sverige måste jag erkänna att jag saknar mitt syrum väldigt mycket. Jag saknar mina mönster och jag saknar mina tyger och jag saknar mina blixtlås, och spetsar, och tråd, och allt annat livsnödvändigt.


En top som jag gärna skulle vilja sy behöver jag dock inget mönster från mina gömmor att sy. Det enda som behövs är tillgång till en skrivare. Mönstret heter Sorbetto och kommer från Colette Patterns och du kan ladda ner det här.

Eller varför inte sy den i något snyggt retrotyg som finns att fynda på någon av sommarens alla loppisar? Nu vet jag vad jag ska "leta" efter nästa loppisbesök...


*Alla bilder kommer från Colette Patterns.

1 kommentar: