tisdag 3 juli 2012

Turkos Ananas

Jag har hittat ett trevligt bomullssidengarn som jag tidigare köpt i andra färger, och börjat virka av men aldrig gjort något färdigt. Men den här gången ska jag väl lyckas? Det är ju inte ett bautaprojekt i alla fall så visst ska jag klara det innan månaden är slut. Så i och med min turkosa månad så var jag bara tvungen att köpa garnet i blåturkos kulör.

Mönstret och instruktioner för ananassjal hittade jag här hos Garnomera. Det tog ett tag innan jag "kom in i mönstret", har hittat ett annat mönster också på Ananassjal på Facebook, men jag är så dålig på att "läsa" mig till instruktioner, jag kollar mycket hellre på diagram eller bilder. Men när jag väl kom in i mönstret så är det väldigt kul må jag då säga, trots att jag fått riva upp ett varv eller två emellanåt.



1 kommentar: