torsdag 23 augusti 2012

Sy en Minorujacka med bästa Karin!

Jag tänkte slå ett slag för min driftiga konkurrent Karinottilia, som just nu är inne på sin.... 5e (?) Sew Along? Jag har varit med en gång förut och då var vi ett gäng som sydde Weekenderväskan med mönster från Amy Butler.

Den här gången har duktiga Karin från Karinottilia gett sig i kast med Minorujackan från Sewaholic. Den perfekta höstjackan, eller vår, eller vinter beroende på vars i världen man bor. Själv kommer jag nog inte att få använda denna förrän närmare årsskiftet/januari där nån gång.

Jag sydde en provjacka till denna under Sverigesemestern, och kom fram till att den passade mig väldigt bra i storleken, däremot tog jag in den ett par centimeter över höfterna (då alla mönster från Sewaholic är päronanpassade, dvs. större rumpa, själv är jag lika rund överallt...), samt att jag är kort i rocken och då även kortat av den ganska rejält, det kan vara en sak att ta i beaktning när man väljer dragkedja.



Tygerna jag har valt till min jacka, är ett marinblått mjukt linneblandat tyg, och till foder har jag valt ett blå-lila bomullstyg i samma stil som detta Hakkamönster tyg, däremot är det i butiken mycket grövre och passar inte till att fodra en jacka med.


Än är det inte försent att hänga på! Delarna är utklippta och sömnadsdelen har inte startat än. Karins Sew-Along finns ju alltid kvar på webben också, full av bra och nyttiga sytips, och hon säljer även detta och andra mönster från Sewaholic bl.a, fina japanska och amerikanska tyger, sybehör etc. Sen kan du även köpa det från Mrs Bao såklart. **smygreklam**

Häng med du också! Det är kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar