torsdag 3 januari 2013

Betty High Waist-trosa


Hur kul är inte detta trosmönster då? 
Från Ohlulu

Tyg: sånt där slinkigt tyg, som påminner om baddräktstyg, stretchspets på metervara, och trosresår från Mrs Bao såklart.

Bra: Tycker väldigt mycket om kombinationen av det randiga tyget och spetsen på sidorna.

Mindre bra: den blev lite väl hög så den går över midjan, dvs kanten bara rullar ner till midjan. Men då det nu var ett par månader sedan jag sydde denna trosa så kan jag inte komma ihåg om jag redan har ändrat på detta i mönstret - eller ej. Är inte det väldigt störigt? Att man inte kommer ihåg om man ändrat något redan eller inte. Det får bli att göra en ny bra vana att komma ihåg och skriva det på mönstret vad som är ändrat och när.



6 kommentarer:

  1. Hur snygg som helst :-) Haha! Jag glömmer också alltid notera om jag har gjort ändringar. Det blir mer spännande så. Kul att du har sytt den trosan för jag spanade på mönster igår och hittade just det där mönstret. Jag samlar på lite olika varianter inför sew alongen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå dessa tyckte jag var roliga att sy, dessutom så är ju frontpanelen S-formad så det blir rätt smickrande ändå. Däremot så tror jag nog att man kan gå ner en storlek efter att man mätt. När kommer sewalongen förresten? Jag hittade i julas ett gratis pdf-mönster från So,Zo...
      http://sozowhatdoyouknow.blogspot.co.uk/2010/08/how-to-construct-undies-with-serger-and.html

      Radera
    2. Nu har jag köpt mönstret men inte skrivit ut det än. Gratismönster låter ju lite intressant. Jag ska kika på länken. Jag har tänkt dra igång sew alongen ganska snart om en vecka eller två, men jag håller på att fixa en blogg där jag ska samla mina sew alonger för att spara bildutrymme på min egen blogg. Jag vill inte hamna i samma panikläge som jag gjorde sist under BH sew alongen och då kastade jag alla mina bilder och inlägg från 2010.

      Radera
  2. Mycket snygga! Snart har jag mitt mönster på boxertrosa som jag vet passar mig perfekt eftersom jag sydde ett par på syfestivalen. Då ska jag nog planka dig lite! Kul att du fått i gång bloggen igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att höra att det är kul att jag är tillbaka! :) Snart öppnar jag butiken igen också.

      Radera
  3. önskar så jag hade mer tid att sy till MIG!!

    SvaraRadera