fredag 11 januari 2013

Nya tyger för vuxna människor

Jag har köpt hem lite nya "vuxna" tyger idag. Jag är själv väldigt kär i dom, hoppas ni också gillar dom. Jag är säker på att det borde finnas en eller två eller tre eller fler som kan passa till era projekt, det första röda och det blommiga tror jag kommer att bli succé som Almablus, ett mönster från Sewaholic, som minst sagt är veckans storsäljare, och nu tillfälligt slut.



Ett tunnare bomullstyg med små prickar, i cirklar. Jag finner det lite knepigt att beskriva detta tyg, men prickarna är alltså vad som ger tyget lite struktur. Hur snyggt skulle det inte vara att sy en sommarklänning i detta tyg, t.ex. Ceylon från Colette Pattern, eller Cambie dress från Sewaholic.
Tyget hittar du här, för 69 kr/meter
Ett tunnare bomullstyg som jag kommer att sy en Alma-blus i! Perfekt va? Jag är jätteglad att jag hittade detta tyg, jag har inte mycket i butiken men kan ta hem mycket mera.
Tyget hittar du här, för 69 kr/meter
Ett mjukt och följsamt jerseytyg, tänk vilken imponerande klänning det kan bli av detta.
Tyget hittar du här, för 100 kr/meter
Ett jerseytyg med pigmenttryck, som jag tidigare sytt en klänning från ett Onionmönster av tidigare.
Tyget hittar du här, för 100 kr/meter
Detta tyg är intressant tycker jag. Det är två jerseytyger som sitter ihop, en grå sida och en randig sida, du kan använda vilken du vill. Jag planerar att sy en top av detta tyg där frammen är kortare och bakre fållen är längre, i dessa fall syns insidan och då passar detta tyg perfekt då det blir en perfekt kontrastkombination.
Tyget hittar du här, för 100 kr/meter



Vilken är din favorit?
Vad vill du sy?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar