måndag 24 juni 2013

Nytt högkvarter

Ett nytt högkvarter har det blivit för Mrs Bao, sakta men säkert håller vi på att installera oss. I sann Sytoksanda så har syrummet hög prioritet! (Nr 1 var ungarnas rum klart).




Utsikten, har förbättrats till det bättre, med utsikt över floden, staden och 101an samt de bortomliggande bergen (jmfr tidigare ett massivt hotellbygge!)




Förvaring är nyckelordet. Det finns några luckor kvar javisst, men det är bara jag som haft svårt att bestämma mig för vad som ska på display. Jag har även fyra - fem stora backar fulla med tyg, som inte kommer att få chansen. Däremot har jag påbörjat ett nytt organisationssystem, genom att fota en hel del tyger och spara i en speciell app - så jag kan begränsa mina inköp *ehum..* Det skulle vi nog alla må bra av. Däremot hade jag gärna utvecklat tygerna till butiken i höst - hur det nu ska gå till...

Hoppas ni hade en trevlig midsommar. Själv gick vi till Svenska restaurangen här i Taipei. Midsommarmenyn var genomtänkt och helt okej, förutom ett par hårstrån i jordgubbarna och brunsåsen hade en överdos av soja. Mammas köttbullar är väl alltid bäst ändå?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar