onsdag 5 januari 2011

Havet det vågar så skummet yrde!


Detta är den andra mei tai-selen som jag sydde när vi var i Sverige. Det bruna vågiga tyget köpte jag på tygmarknaden (where else?!) och det är sååå fint. Jag tycker verkligen om det. Det enda problemet är att jag inte riktigt vet vad jag ska göra av det. Ibland är det ju så, tyger som är så fina men var är inspirationen? Men mei tai's är ett slående inslag.

Denna är en vanlig knyt-mei tai (som man knyter i midjan alltså, inte som hybriden som man kan knäppa fast). Det är även en huva som man lätt kan fästa i dom utbredbara axelbanden.

Det här med utbredbara axelbanden eller vadderade är ofta en smaksak, personligen tycker jag att båda varianterna funkar lika bra, båda avlastar på sitt sätt. Och har man t.e.x utbredbara får man en mer sjalkänsla (men ändå en större enkelhet i och med den fyrkantiga sittytan till barnet. Eller har man vadderade axelband får man kanske en mer sele-känsla men lite enklare i utformningen då den knyts.

Denna är till salu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar