tisdag 4 januari 2011

Nytt år!

Jag har inte uppdaterat så ofta här i bloggen dom senaste månaderna, vi har ju varit i Sverige på semester, just när det är som kallast, smart semesterplanering... jo jo. Fast det har varit härligt att få fira julen med familjen!

Så istället för att läsa Taipei Times till morgonkaffet, har jag läst lokaltidningen, nämligen VK, Västerbottens Kuriren that is, för alla er som inte vet det... Som dom flesta lokaltidningar är många artiklar väldigt krystat "nyhetsstoff" (i stil med en man ramlade på Storgatan igår, men han mår bra). Men så fanns det också Underbara Claras uppslag! En ung tjej med en känsla av mormor (??). Hon bakar, hon pysslar, hon handlar på loppis etc. Jag älskar hennes kök och alla hennes loppisfynd. Alla smarriga recept ska jag försöka hålla mig undan då vi har ett nytt år och nya löften.

Så i brist på sömnadsinlägg (ska uppdatera lite nya mei tais bl.a.), så ger jag er Underbara Clara. (fast det kanske bara är jag som inte hittat dit tidigare... ;) )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar