söndag 2 oktober 2011

Höstlöv


Hösten har väl kommit i Sverige vad jag kan förstå, även här i Sydostasien, ungefär. ;)
Just nu har vi två tyfoner utanför ön som cirkulerar förbi oss, och drar med sig massor med regn. Sen igår tills idag har det fallit ca 300 mm.
Och lite löv har fallit... temperaturen faller till 21 grader (det regnar ju så det är ju kallt och ruggigt), folk fryser och måste ha på sig långärmat och långa byxor.

Men den senaste tiden har jag som jag tidigare sagt börjat virka lite smått, det ger mig något att göra när jag sitter på tunnelbanan på väg till skolan. Jag hinner nästan med 1 sånt här pyttelitet löv per dag på tunnelbanan.


En hel håraccessoar innehåller 10 löv. Det tar mig ungefär 30 minuter att göra ett löv, eller 2 veckor (á 10 skoldagar). 5 timmar... Så om jag skulle räkna bara tidsmässigt vad ett sånt här hårspänne är värt?

Om folk tycker att sömnad ger dålig timlön, vad är då virkat och stickat? Undra undra om jag någonsin skulle kunna få 500 kr för ett av dessa hårspännen? Ens 250 kr? Jag kan ju inte påstå att jag har några högre förhoppningar... Men det är ju definitivt bättre betalt än om jag bara skulle ha suttit och lyssna på musik när jag åker tunnelbanan!

Måste försöka anlita min man som fotograf så jag slipper julgransriset...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar