torsdag 25 juli 2013

Fållar Eliza

Efter mycket om och men så har jag fått ordning på min Husqvarna Automatic, inköpt på Tradera och lite smålurad men över lag är det en supermaskin om man tänker på att den är ju från 50-60 talet! Dessutom älskar jag den gröna färgen!



Men idag syr jag för hand. Bara fållarna kvar på min klänning Eliza från Eliza's vintage Style Patterns (som i en del av Brittas sewalong som är min sommarutmaning). Den ena fållen är på foderdelen (jag har valt att fodra hela klänningen), men här syr jag fast horsehairbraidets överdel för hand jämfört med min Hollyburn som jag sydde på maskin. Många meter handsömnad kvar ...




Just nu är vi på svärsmoras koloni i Malmö, passar oss perfekt! Lilla landet mitt i bekvämligheten. Lite långt till Stoff och Stil bara men jag har ju ändå inköpsstopp!

Vad syr ni andra på så här i semestertider?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar