fredag 26 juli 2013

Min byxkjol heter Tania




Detta är mitt andra par jag syr av mönstret från Megan Nielsen. Orginalmönstret är väldigt kort så jag har förlängt mina byxor ca 5 cm från orginalet. Nästa gång vill jag pröva en ännu längre kjol! Det tror jag hade varit fräckt.

I och med att vi befinner oss på resande fot (men på fast punkt) så har jag inte tillgång till hur mycket som helst av mitt ordinarie syrum. Tex fattas jag min overlock och jag har ju köpt en "ny" maskin att ha i Malmö, men efter att ha overlockat i över ett år vill du inte gärna zickzacka dina kanter. Så istället har jag med dessa byxor satsat på att sy om ett skråband på den råa kanten. Blir rätt fint tycker jag! Och även om det tar mer tid så gör det ingenting så det är ganska kul!





Tills butiken öppnar igen i Augusti/September så går det bra att köpa direkt från Megan Nielsen själv. :) Lite butik-abstinens har jag nog allt....
Har ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar