söndag 8 januari 2012

Boktipset

Pga. sjukdomar har det blivit en tidig hemkomst till Taiwan. Så eventuellt att jag öppnar butiken så smått i början på nästa vecka.

Tänkte visa några böcker jag köpte innan jag for, vissa av dom väntades i brevlådan när vi kom tillbaka från Thailand.



En bok med många fina tunikor. Vet inte vilken jag ska börja med först! Eller vilket tyg! Dom är så fina men än dock så enkla allihopa. Jag längtar...






Under semestern hade jag storslagna planer, jag skulle virka, vira blommor samt lära mig slå frivoliteter, men det blev inte så mycket av det, bara virkning. Men vilken tur då att jag beställde denna bok om enkla frivoliteter innan jag for. Så nu...snart... ska jag sätta igång med frivolterna.


Behövs riktig inspiration för att slå frivolter så kan man kolla in denna japanska bok. Är det inte underbara små prydnadsbabyskor?






Och detta är faktiskt en virkbok som jag köpte i Thailand, den går efter samma princip som dom andra asiatiska mönsterböckerna, dom är enligt diagram och kan man bara grunderna så går det rätt okej att virka. Denna bok innehåller många sjalar, och denna på framsidan är väl en sjal för mig tycker jag! Jag är rätt genomskinlig i min personlighet så jo det är nog många som håller med mig, detta är en "Agneta-sjal"!




Sist men inte minst är 2 virkböcker som jag köpte innan vi for.



I want to show you some books I've bought lately! All about crochet, tatting and sewing, full of inspiration.

3 kommentarer:

  1. Åhh boken om tunikorna ser urfiin ut likaså den där sjalen med blommor - Underbar!

    SvaraRadera
  2. ohhh, när kommer du öppna butiken igen, vill göra egen napphållare o vll köpa grejer t de:)

    SvaraRadera
  3. Lina; butiken öppnar jag någon dag i nästa vecka. :) Jag kommer att skriva på Facebooksidan också. :)
    /Agneta

    SvaraRadera