söndag 6 maj 2012

Sommarshorts


Sommaren är på väg och likväl går det mycket byxor i detta hushåll! Så dags för mååånga sommarshorts. Egentligen är det en storlek "3 år" (vad det nu betyder egentligen), men jo, jag skulle nog kunna kalla dom för 3 år då dom är något för stora för 2-åringen och något för små för 4-åringen, men det får gå, dom får dela på dessa shorts i sommar.




Jag är inte så van vid att sy i trikåer, men det ger mig en chans i alla fall att öva med min (fortfarande) nya OL-maskin. Den kommer nog att vara ny i ett par år framöver.

Tyget har jag faktiskt fått, och är av olika blandade kvaliteter bomull/polyester, men resåren är ju det fina i detta sammanhanget! Från moi - Mrs Bao såklart. 


Bra: fylla garderoben med shorts till pojkarna, blev säkert 10 par + ett par pyjamasshorts, samt att jag äntligen fått användning för min fina resår som kan användas både i shorts och i kalsonger, eller varför inte i flickornas kjolar?

Dåligt: kvalitén på tygerna är inte den bästa. Det helgråa tyget känner jag på mig kommer att bli nopprigt inom 4-5 tvättar. Men hey...det var ju gratis i alla fall...

Mönster: Gratismönster som du hittar här.



Summer is coming quickly here in Taiwan. And with one still not completely dry 4 year old and a 2 year old starting, there's no reason not to keep the pants coming! We need it. These are made in a size 3 yrs, and yes, they're a little bit too big for the smaller kid and a little bit too big for the older kid, but that's ok for this summer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar