onsdag 27 april 2011

Quilttyger i 5-pack


Onsdagar är som jag tidigare har nämnt min "lediga" dag. Då brukar storebror gå på dagis hela dagen, och då får man passa på. Idag har jag och lillebror varit och handlat tyg! Som om jag inte handlat nog med tyg dom senaste veckorna? Men jag får väl helt enkelt rensa garderoberna på övrigt skräp, som inte ska vara där, så jag får plats med mer tyg!

Så tänkte jag presentera en ny produkt! Quilttyger i 5 pack för 105 kr. Bitarna är 60x57 cm och alltså större än en s.k. fatquarter. För tillfället har jag bara ett par färgskalor att välja på, svart, rosa, lila, brun x 2, samt en packe med barntyger. Men finns det ett intresse så kommer jag att ta hem mer i framtiden. Vill du beställa i andra färgskalor eller mer packer så går det också bra. Då "plockar" jag upp det vid nästa besök på tygmarknaden.


Barntygerna.

Finns fler bilder i butiken.

4 kommentarer:

  1. Jag bläddrar i tyghögen med ögonen... oj, så mycket fint! Det där med måttbandet på skulle jag mycket väl kunna tänka mig att göra en klänning till mig själv i. (Jo, jag är nog rätt barnslig för min ålder #smile#)

    SvaraRadera
  2. Måttbandstyget tycker jag också om! Det finns i blått, rosa och gult. :) Är inte säker, men jag gissar på att det går på 65 kr/meter. :)
    Det är dock väldigt kul att vara barnslig!

    SvaraRadera
  3. HIhi, ja, tidningarna väger lite grann! Tur att det är "bara" strykbrädan som är under ifall d eskulle braka (fast tror det håller - har stått så i nått år nu!)

    Mmm, mycket lådor å grejer blir det! Men har hyffsat bra koll - men ibland får man lite "Åh" å "aha" upplevelser!

    SvaraRadera