söndag 11 november 2012

Utvärdering: Juniper

Aj aj aj. Det var ju tur att jag sytt en toile, för hade detta varit riktiga byxan hade jag inte använt den ska jag säga! 

* Byxan är för lång, men nu vet jag närmare hur pass mycket jag ska korta av. Som tidigare sagt spelar det ingen roll vars man kortar på Juniper då det är en rak byxa så om du vill kan du klippa ut hela byxlängden och klippa av då. Själv måste jag spara in lite på tyget så jag kommer att göra en ändring direkt på mönstret.

* Jag förstår inte... jag ritade och klippte en nr 10, jag matchar exakt i midja och höft enligt tabellen. Och ändå... Men om jag spånar lite fritt så kan jag tänka mig så här att om jag är rundare över magen än vad Colette's testperson är så borde jag göra en kaggjustering.

* Kan hända att alla problem löses om rumpan får lite mer plats? För det behöver den verkligen. Not nice... Här behövs en rumpförstoring, mönstret alltså.

tajt

det riktigt syns hur oskön denna byxa är ... :/



Hur går det själv med din toile? 

När vi är i detta stadium så rekommenderar jag för full överblick: The Colette Patterns Pants Fitting Cheatsheet.  Där finns alla möjliga ändringar förklarade, om än så ska jag försöka mig på lite mönsterpussel åt er i nästa vecka, när jag gör i ordning delarna för toile nr 2!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar