tisdag 15 april 2014

Bh övning

Ibland när jag tänker på hur mycket det finns kvar att lära inom sömnad så blir jag både exalterad och känner viss ångest, pressad av tid. Om man kanske skulle ta och koncentrera sig på en typ av sömnad istället för att rusa från projekt till projekt?

För nu när kursen för finklänning är slut, och kavajkursen är slut, så är det dags att öva på BH sömnad!

Men tro mig, trots mitt stressiga beteende så är jag glad! Glad att världens BH-guru Beverly Johnson från Canada hit! Hit till Taiwan! Till "mitt" universitet. Kan ni tänka er, 5 minuters promenad från mitt hem och jag kan få lära mig hur man ritar BH mönster från grunden.

Så, tills Beverly kommer tänkte jag öva på att sy just bh's och trosor om jag hinner. Även om hennes lilla helgkurs (synd att det inte kan vara längre än så), kommer att fokusera på mönsterkonstruktion så kanske hon kan ge mig några tips på sömnaden, för det behöver jag!

Först har jag börjat med ett mönster från LG sömnad, BH med vadd och kant nertill. Snart klar, men det känns som om bågen är för stor för mönstret. Jag har tagit några bågar jag hade hemma, men dom var för stora så jag har klippt av dom och använt krympplast runt den vassa kanten (hoppas det funkar). Men trots avklippningen så gissar jag på att dom är för stora.

Men jag tror att det här med storleken på kupan börjar ta sig. Undrar hur många man måste sy för att få till och komma till insikt vilken storlek man har?








Många vingliga och bångliga sömmar, en trasig nål. Det tar sig, jag har inga höga krav på perfektion så här i början, just nu vill jag bara få storleken rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar