måndag 21 april 2014

Detta tyg är helt fantastiskt vackert! Ett tyg som jag tidigare sålde i butiken men hade inte så mycket av, därför ska man passa på innan Mrs Bao herself får en idé och knycker tyget för sig själv. (som faktiskt händer rätt ofta ska ni veta...)

Tyget är förresten (vad jag tror till 99%) en siden/bomullsblandning. Lätthanterligt som ett bomullstyg men med känslan av att vara naken. Perfekt i detta klimat alltså...



Mönstret är ett mönster som jag ritat helt själv! Det är så kul att man har ett perfekt grundmönster att utgå ifrån. Hela processen att få till en bra passform är så mycket smidigare. Jag använde samma mönster till min avslutnings"kollektion" på min kurs i sömnad och mönsterkonstruktion.

Med osynligt blixtlås i sidan och peplum så känner jag mig redo för tjejmiddag eller liknande.





Even though stay stitching at the neckline it still got a little bit wonky. It brings down the look a little bit but I'm still satisfied. The beautiful fabric is a cotton/silk mix and very light weight but still manageable. The pattern is my own self drafted and that makes me very proud.

Location:Svalor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar