tisdag 8 mars 2011

Åh Fransson!



Vilken energi! Vilken fantasi! Vilket arbete! Inte klokt vad denna kvinna hittar på. Jag tror inte att det är sant. Är folk verkligen så här driftiga och snabba. Undrar om det inte ligger en hel stab av folk bakom dessa lapptäcken... Men är det inte lite kul att namnet på bloggen kommer från Lotta på Bråkmakargatan? :)

Jag vill också göra en Fransson quilt. Jag börjar inte med ett mesigt kuddfodral eller fjantigt babytäcke, varför göra det smärtfritt när man kan göra det smärtsamt (smärtsamt kul i alla fall!) Jag tänker göra hennes variant på Tokyos tunnelbana!! Med lappar som är 5x5 cm!

Jag får ta ett block i taget helt enkelt. Men det hade varit roligare om man hade en kompis att dela täcket med, en quilt-a-long alltså, inget annat... Is there anybody out there som vill följas åt på varsitt täcke? Man skulle till och med kunna byta lite lappar med varandra! Har ni lapptäckestokiga vänner så hör med dom också! Skynda er! För jag är ivrig att komma igång med detta.

11 kommentarer:

  1. Tittar in och önskar dig en trevlig onsdag :) Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Jag såg det täcket för några veckor sen och blev lika förälskad som imponerad! Skulle väldigt gärna vilja göra ett sånt men vet inte om jag har tålamodet. Jag har definitivt inte tygerna som krävs men det kan ju ordnas... Vore roligt att göra det tillsammans =) Men jag funderar på att göra en förenklad variant. Återkommer.

    SvaraRadera
  3. ônska deg en fin onsdag jag med

    kram från audi

    SvaraRadera
  4. Åh vad trevligt Maria. Trevlig onsdag själv får jag väl säga då. :)

    Kristin; det vore skitkul! och tyger kan som du säger alltid ordnas, speciellt om man kan byta lite grann. Ja jag tänker då inte quilta mitt, jag gör bara ett vanligt hederligt lapptäcke... Vänta inte för länge bara! :) (jag börjar med att klippa ut alla miljarders vita rutor jag...)

    SvaraRadera
  5. Hej
    Jaghar faktiskt fotat alla mina pUL-tyger förra veckan så bara jag får tummen ur och laddar upp dem på flickr så kan du få se! Nya kommer... jag vet inte riktigt... det är så med cooper, det kan gå fort och det kan ta ett år...

    SvaraRadera
  6. Ok. Jag kanske kommer ikapp dig senare =) Har inte tid att starta just nu tyvärr...

    SvaraRadera
  7. Det är så fantastiskt snyggt! Jag går och tänker på det, men vi får se om jag får tid att sätta igång... Kan inte släppa tanken och så perfekt när man har ett lager, ett stort lager, med tyg som man aldrig kommer till skott med...

    SvaraRadera
  8. Jag tycker absolut du ska sätta igång! :) jag har börjat klippa lite bitar, använder rullkniven, går fortare så. ;). Jag har definitivt klippt för mycket bitar, så den som sätter igång kan gott få mina som är över, se det som en spark i röva att sätta igång. Haha...

    SvaraRadera
  9. Hahaha! Rullkniv - det låter definitivt som något man skulle ha... Jag lånade en bok om lapptäcken, så mentalt är jag igång!

    SvaraRadera
  10. Införskaffat rullkniv och har börjat! Kors i taket, det trodde jag faktiskt inte! :-)

    SvaraRadera