söndag 13 mars 2011

Tacksamma metallkäftar...



Fri översättning. På kinesiska har dessa metallbågar tecknen för mun och metall (guld egentligen...). Förut troddejag det skulle vara krångligt att göra den här typen av väskor, men tvärtemot, det är väldigt lätt och tacksamt pyssel. Ytterst lite tid vid symaskinen, och sedan lite lagom sömnad för hand, perfekt för en tv-kväll, och sedan är den klar att användas!

Den här metallbågen är modell större, 20 cm, med en kedja. Den är sydd i sidenbrokad med en liten ficka inuti. Kanske något passande till vårens bröllop eller studentbal? Pris 270 kr (frakt 25 kr).


Vill man sy sina egna väskor med metallkäftar finns den här boken också som jag köpte för länge sedan! Boken innehåller utförliga instruktioner och mönster hur du kan göra fina 40 olika metallkäftsväskor. Pris 155 kr (+frakt 50 kr)




ps. efter att ha gått lite bet på postens portotabell uppdaterar jag från och med idag frakten på böckerna. 50 kr/bok eller mönstertidning. Fatquarters och mindre och lättare föremål är fortfarande desamma 20-30 kr.
Därefter kostar 1 kg 100 kr, 2 kg 150 kr, 3 kg 200 kr etc.
Vad kan jag säga....jag och siffror! Inte bra... Man blir korkad vad det gäller matte då man har så smart karl. :)

8 kommentarer:

  1. Wow! Ett så snyggt tyg! ;-D Bra tips till lilla väskan!

    io

    SvaraRadera
  2. Visst är det snyggt? haha... Ska nån annan ha ska jag å ha serru..

    SvaraRadera
  3. Jettesnygg

    kram från audi

    SvaraRadera
  4. läcker!
    Kul att du besökte mig på Re-dizain!!!
    Vad kostar det att köpa "metallkäftar" där på plats? Jag skulle behöva en hel del sådan!!

    SvaraRadera
  5. jag med! vill ha, vill ha! Nice, du kommer att ruinera flera, söta du!

    SvaraRadera
  6. hmm... ja jag får väl leta upp lite. Är panduro det enda stället i Sverige som säljer dessa annars?

    SvaraRadera
  7. Aleisa, men det går ju till en bra sak, jag håller nämligen på att spara ihop till en ny symaskin den dagen vi flyttar tillbaka till Sverige! :) Bara x antal
    10 000 kr kvar nu... haha

    SvaraRadera
  8. Kul, du får samla såklart, vännen! vad har du för maskin där? kanske finns det fina där men är det att de väger för mycket och du kan inte med?
    Dessa handtag säljes i S&S och panduro, ska länka sen till dig, så du har lite anning om det de har. Det finns en butik i Tyskland som säljes online, jag har tänkt mig därifrån, men har inte orkat, jag mejlar alla länkar. kram!

    SvaraRadera