onsdag 2 mars 2011

Jag har bara köpt en halv meter tyg idag...


jag lovar!! Det var bara en halv meter. På höjden! Vad ska man säga - Syfestivalen släng dig i väggen!Jag kunde inte riktigt hålla mitt löfte om attinte handla mer tyg förrns jag hade sytt det jag hade på min lista. Men var det medvetet kanske när jag satte flera projekt
på listan som förutsatte att jag handlade först. Hmmm....

Men det var en väldigt trevlig dag må jag säga! Hittade fle
ra fina tyger, en del tänker jag lägga upp som s.k. fatquarters med ett cirkapris 45 kr. Hojta om det är något redan nu!



smal manchester

Åh vilka fina dinosaurier! Perfekt till en rullgardin eller något? 95 kr/meter


Jeanshajar SÅLD (är bara att köpa mera alltså)

PANG! Vilka färger och former! Strechigt tyg. Undrar om det blir för häftigt med en kjol?



Fina japanska mönster! Dessa finns alla i fatquarter 45 kr.


Fleecetyger



SÅLD (men det finns mer av den varan på marknaden klart!)


8 kommentarer:

  1. fina! vartharduköptdem? (vårmellanslagstangent funkardåligt)

    SvaraRadera
  2. Jag kan inte sluta le... bara en halvmeter tyg... och det är alldeles sant! Ler ännu mer!

    SvaraRadera
  3. Så fina tyger! Köpte du bara en halvmeter????

    SvaraRadera
  4. hahaha, du är inte alls klok, jag är inte alls AVIS, silken dag! LOVE LOVE LOVE, du förtjänner dig att köpa dig en halv meter till! Söööööööööööötttttaaaaaaaaaaaaaaaa!

    SvaraRadera
  5. tjejen är i taiwan, och titta priserna: http://www.etsy.com/shop/fabricsgalore

    SvaraRadera
  6. Jag håller med: Du har bara köpt en halvmeter tyg;) Några cm till hade inte gjort ngt!

    SvaraRadera
  7. rino; jag bor i Taiwan så jag köper alla tygerna här. :)

    Tack för länken Aleisa! Jag tror jag ska "låna" hennes affär som referens. haha... vem orkar fota alla tyger som finns på marknaden?! Är ju så myyyyycket. Men den sidan är ett hum iaf.
    Mycket av tygerna är japanska tyger och därmed lite dyrare, andra tryckta i taiwan eller kina och då billigare.

    SvaraRadera
  8. Klart man får köpa när man hittar fina tyger ;)
    Kram Marina

    SvaraRadera