tisdag 15 mars 2011

Försenad nyårstunika



Vid det kinesiska nyåret, som redan har varit (i februari) så ska man av tradition klä sig i rött (som vid jul ungefär!). Detta för att skrämma bort "nyårsmonstret" som annars kommer och äter upp dig! Han är nämligen rädd för rött. Så mycket kläder och dekorationer är röda vid det kinesiska nyåret.

Mönstret till tunikan kommer från ett nummer ur Ottobre, egentligen ska det vara knäppning fram, men jag tycker det ser bättre ut med knäppningen bak.

Stl 74 (och därikring)
Pris: 100 kr


sen är jag så stolt över denna orkidé också som efter en månad fortfarande lever!
och mitt nya skrin, som jag blev lite lurad på men det gör ingenting, så länge man själv är nöjd.

2 kommentarer:

  1. Vilken fin! Och maffig orkidé!
    Ser att du länkat till min giveaway, men det har inte kommit nån kommentar. Följer du bloggen också får du tre lotter =)
    Ha det bra!

    SvaraRadera