söndag 20 mars 2011

Tävling för Japan




Att vara med i den här tävlingen kräver att ni öppnar ert hjärta och lättar på plånboken.

Varje lott kostar 50 kr och går direkt till Röda korset som hjälper Japan i denna svåra stund. Jag får tårar i ögonen i skrivande stund så svårt dom måste ha det just nu. Taiwan och Japan har väldigt starka band (ön tillhördeJapan 1895 - 1945) och många av de äldre talar japanska. Folk är som tokiga i allt som är japanskt, och många taiwaneser reser varje år till Japan och många taiwaneser är också försvunna i jordbävningarnas och tsunamins spår.

Så här går det till
Skänk en slant till Röda Korset, när betalningen har gått igenom dyker det upp ett litet fönster där Röda Korset tackar för ditt bidrag samt hur mycket, kopiera detta, samtidigt får du en bekräftelse på din mail från Röda korset, detta mail PLUS det du kopierat från den lilla rutan vidarebefodrar du till mig, angeolofsson@hotmail.com

Att saker och ting verkligen stämmer, litar jag på ditt samvete. Du får köpa hur många lotter du vill! Inga begränsningar. Och glöm inte att föra budskapet om tävlingen vidare på din blogg, facebook, twitter etc. Alla får vara med, du får gärna kommentera på inlägget också.

Med inspiration av Japan, vinn 2 små börsar/iPod fodral föratt hjälpa Japan.
Den 5e april dras två vinnare. Lycka till!

4 kommentarer:

  1. Vad fint av dig!
    Kul att du tyckte om blöjan! Just nu har jag nog mest av PUL-tyget med gröna hjärtan, men jag har fler på ingående.
    /Anna

    SvaraRadera
  2. Hej! Bra initiativ! Jag är gärna med och tävlar speciellt när det går till ett gott ändamål!

    SvaraRadera
  3. Hej igen! Naturligtvis klantade jag till det igen! Det är det här med att läsa instruktioner..... Jag missade helt att kopiera fönstret och först kunde jag inte lösenordet till min mail så det gick inte att vidarebetodra Röda Korsets mail heller. Nu har det fixat sig åtminstone, hoppas att du fått mailet. Jag länkar också till din tävling i min blogg så kanske fler vill vara med! Hälsn Annica!

    SvaraRadera
  4. Skam den som ger sig! Nu funkade Röda Korsets sida!

    SvaraRadera