torsdag 21 juni 2012

Bästa t-shirt mönstret...

...kommer från Sewaholic och heter Renfrew Top!

Jag har redan sytt 3 stycken t-shirtar av detta mönster. 2 med kort ärm och 1 med trekvarts ärm. Jag är väldigt nöjd, det här med trikåtyger är en nyhet i mitt tygförråd men jag tycker att jag har lyckats alldeles - perfekt! :)

Inspirationen kommer från olika tjejer i sybloggsvärlden såsom Malin hos Skapat av mig och Martina hos W-collection.




Mönster: som sagt, Renfrew Top från Sewaholic som finns i butiken för endast 115 kr. Notera att sömsmån 1,5cm är inräknat i mönstret (liksom övriga amerikanska mönster).
Bra: allt är bara bra, jag tycker den röd-randiga var riktigt rolig att göra. Att arm-ränderna matchade ihop rätt bra med framdelen var en kul överraskning. 
Dåligt: att jag nog inte hinner sy så många fler innan Sverige-semestern, i övrigt finns inget dåligt.




***
This pattern comes from Sewaholic and is called Renfrew top. It's THE perfect t-shirt pattern. There's nothing bad about this. Easy pattern and easy to follow instructions. Good for everyone, specially if you're a beginner and looking for a good t-shirt pattern. 

1 kommentar:

  1. den med röd-vita ränder är ba snygg du passar bra i den. G:A

    SvaraRadera