torsdag 28 juni 2012

Weekender Travel Bag drar på Weekend-resa

Helgen som var åkte vi på en lång weekendresa till södra Taiwan. Nämligen till en strandby som heter Kenting, 45 mil söder om Taipei. This is da place för sol och bad med drinkar på stranden och kasta sig i vågorna. Och vad passar inte bättre då att packa i - än Weekenderbagen som jag sydde i Karinottilias fina Sew-along. Eller ja... jag höll väl inte tidsmåttet utan satt i förra torsdagen och sydde klart handsömnaden. 



Tygvalet föll på ett Kokkatyg (vad annars?) från Treflé med flugsvampar! och prickar! och rosa! Hur kul är inte det? Fodertyget är ett rosaprickigt tyg. 


Bra: det finns mycket som är bra med denna väska, men bäst var nog Sew-alongen och få känna gemenskapen med de andra som sydde samma väska som en själv. 

Sämre: Även fast passpoalen är en stor förhöjare på denna väska (love love!) så upptäckte jag när väskan var nästan klar att den passpoalen jag köpt för väskan låg orörd och istället hade jag använt snöret som jag har till kläder. Så till nästa gång ska jag göra med en större passpoal.

Däremot är nog denna väska tänkt som weekenderbag för 1 person. Inte en familj med 2 vuxna och två små barn där det antingen går väldans mycket byxor eller väldans mycket blöjor. Så planer finns att sy en till. Jag saknas inte tyger och inspiration i alla fall! Vad sägs om en weekenderbag i dessa tyger?

Detta fantastiska Hakkatyg på 150 cm's bredd

Svensk designer för Kokka. Jättefint! Jag ser redan den gröna passpoalen framför mig.

Detta tyg fick jag hem häromdagen. Är det inte hur kul som helst? 

Echino Scooter - jag har redan köpt fodertyg så jag har det klart den dagen jag vill börja göra en Weekenderbag i detta tyg. Lila med prickar.

Dessa tyger är så fina! I promise. Och när man ändå är på g så kan man göra underbara kuddfodral med passpoaler runtom. *drömmer*






Hav, berg och himmel i Kenting

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar